onsdag, oktober 05, 2005

 

BVC

När jag hämtade Hugo på dagis i går så sa hans fröken att han hade sagt två gånger att han hade ont i örat. När jag frågade HUgo så sa han att han hade ont i örat men i övrigt så märktes det inget på honom. Bestämde mig därför att det inte var något att åka in akut med utan att vi skull egå på den öppna mottagningen. Trots att Elliot vakande 4.30 och Hugo 06.00 så kom vi intg eiväg till läkarmottagningen förrän kl 8.00 med resultatet att hela väntrummet var fullt av folk. DEn här dagen var det även mindre antal läkare som tjänstgjorde. Hemma så hade Hugo sagt att han inte hade ont i örat, men nu när vi kom fram till mottagningen så hade han ont igen (eller var det bara leksakerna som lockade). Jag inser att Hugo kommer att tröttna rejält på att vänta och att det är lika bra att vi avvaktar och går till dagis. Efter det att jag lämnat Hugå så går jag och Elliot till BVC. Nu är Elliot 59,4 cm (vill dock inte sträcka ut sig helt) och väger 4830 g vilket innebär att han ätit upp sig 500 g på en vecka. Funderar på hur lång han egentligen var när han föddes. BVC-Ann-Sofie säger att han antagligen var 53 eller 54 cm lång när han föddes.
Comments: Skicka en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?