torsdag, september 08, 2005

 

Värme svallningar

På natten vakanr jag och är helt dyblöt av svett trots att det inte är speciellt varmt i rummet. Jag antaar att det är hormoner som rusar omkring i kroppen. På eftermiddagen åker Mamma, Hugo och Lillebror (har inte vant mig vid att kalla honom Elliott ännu, kanske är det inte det namnet han ska ha ?) åker till Kista gallerian.

Det tar en evighet att komma ut till bilen och mitt tålamod är inte det bästa. Det känns som en värmebölja i bilen och när vi ska fika så dricker jag flera glas vatten. Kista gallerinan är en besvikelse. det är bara de vanliga stor-kedjorna som finns där. Hugo har blivit lovad en bil, och som vanligt så går han raka vägen till bilarna, väljer ut en blå BMW och förklarar att nu kan vbi åka hem. Jag frågar om vi inte ska titta lite i leksaksaffären men när vi går runt i den så säger han till mig varje gång vi stannar att jag inte får titta på leksakerna. I gallerian finns Cubus som jag har sett reklam för men det känns som en riktigt lågpriskedja med dålig kvalitet. Inser att det kommer att bli en billig höst eftersom det känns helt omöjligt att gå med Hugo och lillebror i affärer. Hugo tycker affärer är tråkiga ocg springer hela tiden runt.

Eftersom klockan inte är så mycket så försöker jag skjuta på hemfärden i förhoppning om att Hugo ska somna i bilen på vägen hem. Hugo börjar bli hungrig och mammas och min förhoppning om att äta på en ny restaurang grusas när Hugo envist förklarar att det är bara Mcdonalds som gäller. På vägen hem är Hugo fylld av energi och vägrar envist att slumra in. Jag kommer på att lillebrors blöjor är slut så innan vi åker hem så tar vi vägen förbi Margeretelunds centrum. När jag och Hugo kommer ut till bilen så påpekar en vänlig bilförar attvi har ont om luft i ena bakhjulet. Det är inte bara ont om luft, däcket är helt platt och det sitter 3 spikar i det. Suck, ser hur pengarna bara glider iväg pga av tråkiga reparationer. Jag har haft däcken i knappt en vecka ;-(

Mamma och jag får ta varsitt barn i vagnarna och så får vi gå hem. När Henrik kommer från Arlanda så åker vi ner och sätter på reservhjulet så att jag får hem bilen.
Comments: Skicka en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?