fredag, september 09, 2005

 

Kläder till försäljning

Hugo är glansig i ögonen, hostar och snorar på morgonen, så jag har inte hjärta att släpa iväg honom till dagis utan han får vara hemma. Efter lunch strax innan kl 12 så somnar han i soffan. Eftersom han är förkyld och jag välkomnar en paus så får han fortsätta att sova. Äntligen får jag tid att plocka ur de sista mammakläderna ur garderoben. Känns lite vemodigt att packa ner kläder som jag nyss har burit och veta att jag aldrig mer kommer att använda dem. De kläder som passar för höst och vinter lägger jag ut till försäljning på Tradera (säljare: hugomamma)

När Hugo sedan har vaknat så åker vi iväg till däckfirman och får det punkterade däcket lagat. Det blir inte så farligt dyrt, 150 kr, men däckkillen tycker att det ser ut som om någon avsiktligt har satt spikarna i däcket då det ser oanvända ut ;-(

Jag känner att jag har byggt upp ett sockerberoende och bestämmer mig för att ta en sockerfri vecka med start på måndag. Vikten har rasat sen förlossningen men det finns fortfarande ca 3 kg kvar som förhindrar mig från att kunna använda mina vanliga kläder.
Comments:
Jag har en kollega Helena som ska ha barn i februari och som är på jakt efter mammakläder. Beroende på hur du känner så skulle du kunna plocka ihop klädera och prissätta så kan jag ta dem nästa gång vi ses så kan Helena ta hem och prova och köpa om hon är intresserad. Det är ju även rätt varmt vissa dagar så även mer sommaraktiga plagg som linnen kan ju vara aktuellt. Vill hon köpa kläder du redan lagt ut på Tradera är det ju bara att avbryta auktionen om det inte är några köpare. Vet ej vad policyn säger om det redan finns bud, men jag har sett annonser som tagits bort med typ "P.g.a omständigheter kan varan ej längre säljas!"
 
Skicka en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?