fredag, september 16, 2005

 

Ingen mjölk ;-(

BVC-sköterskan kommer på hembesök. Jag är lite orolig att Elliot inte ska ha gått upp i vikt trots ersättningen. Jag har fullt upp hela tiden och det är svårt att få till regelbundna måltider, men den nya ersättningen har fubgerat bra och Elliot har nu gått upp till 4060 g. Eftersom han verkar vara känslig mot ko-mjölk samt även har problem med torr hud så tycker BVC-sköterskan att jag ska utesluta ko-mjölk ur min kóst för att även min bröst-mjölk ska bli mild för Elliot. Självklart så är det en uppoffring jag gärna gör men på kvällen när jag inte kan ta min sedvanliga ostsmörgås och varma mjölk så inser jag hur van jag är att äta mjölkprodukter så det kommer inte att bli hel´t lätt att lägga om kosten.
Comments:
Välkommen i klubben!

Men det är enorm skillnad på mig som "bara" är laktosintolerant och dessutom en relativt mild variant. Jag äter ju vanlig glass och mat gjord på vanlig mjölk, även om det är i undantagsfall. Dock så brukar ju medfödd mjölkallergi växa bort efter ett par år.
 
Innebär det att du bara behöver utesluta direkta komjölksprodukter såsom redd sås, crème fraishe, gräddfil etc eller även tillagade matvaror gjorda på mjölk alltså matbröd, kakor och kryddblandningar?!
 
Skicka en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?