lördag, september 24, 2005

 

Helgnoja


Min helgnoja som inte har visats sig på flera år dyker oväntat upp. Min helgnoja består av att jag hatar att bara vara hemma och inte göra något speciellt.Känslan av att det äntligen är helg, och helger är till för att man ska göra roliga saker, sånt somman inte hinner på vardagarna.

Elliot somnade sent igår och vaknade tidigt så när Henrik har vaknat så går jag och lägger mig igen.

Henrik åker till skjutbanan och kommer tillbaka med oförättat ärende eftersom Hugo har varit med. (när Henrik skulle åka så blev Hugo så ledsen så Henrik kände att han var tvungen att ta med honom. Efter lunch städade vi och allt var frid och fröjd.

Henriks huvudvärk gav inte med sig och han kände att han behövde gå och lägga sig. Det finns inget tråkigare än att vara hemma när Henrik ligger och sover middag, så jag bestämde mig för att leta rätt pånågon av mina vänner för en långpromenad.

Familjen Salwen var på Muskö, Philippa skulle storstäda, Paola var i Norrtälje och Pernilla på landet.......suck och övriga vänner bor längre bort och har väl troligtvis redan gjort planer för resen av dagen

Hugo tjoar, Elliot vaknar och jag saknar vansinnigt min bärbara telfon med headset. Inser att de flesta av mina vänner bor minst 30 min bilfärd härifrån suck. Känner hur skogstokigheten tar över och jag blir otrevlig mot både Hugo och Elliot, som båda två är trötta, när sedan alla (3) killarna somnar i sovrummet så låter jag dem vara fastän jag vet att Hugo egentligen inte ska sova någon middag för då blir det hopplöst att få honom i säng på kvällen. Eftersom det inte ser ut att bli någon utflykt idag så unnar jag mig att sitta på altanen i solskenet. Kvällen får bli som den blir ;-(. Aarrgh vad jag hatar att inte ha något inplanerat, det är inte bara att ta bilen och sticka iväg på egen hand även om tanken frestar,(eller också kanske det är det ??) fast jag hatar ju ännu mer att göra saker utan sällskap. Dags att ta fram almanackan och börja planera in aktiviteter för helgerna i oktober ;-)

Klockan är nu 14.24, ska jag njuta av lugnet eller ska jag gå upp och väcka Hugo????

Grannens katt kommer och ger mig svaret. Om Hugo får se katten så blir han nog glad. Hugo vaknar med en gång när han får se att en katt har kommit för att hälsa på. Vi går ut på lekplatsen och Henrik får fortsätta sova. en stunds trevligt prat med grannarna gör humöret bättre. När Henrik sen vaknat så tar vi en promenad ner till centrum för att handla lördagsgodis. Jag älskar att gå på promenad med Henrik eftersom det är ett så bra tillfälle att prata om allt mellan himmel och jord ;-)

Comments: Skicka en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?