måndag, september 19, 2005

 

Fynd ??

Nu har jag bestämt att det blir en syskonvagn. Under tiden mamma har varit här så har jag insett hur mycket smidigare och skönare det är att gå ner till centrum istället för att åka bil. Ståbrädan som jag köpte tidigare i somras passar inte på Emmaljungan och Hugo vill gärna åka.

En Urban Jungle skulle vara drömmen, men de kostar ca 8000 kr nya och mellan 4-5000 kr begagnade och så mycket vill hjag inte lägga på en syskonvagn. Kravet på den nya vagnen är att den ska vara av sk stockholmsmodell dvs gå på bussar, tåg och tunnelban. Enligt grannen Malin så äre det bara Urban Jungle, babyproffsens trehjuling och Ora som har dessa mått men jag hittar på nätet att även Brio Twinette fungerar.

När jag letar igenom Blockets annonser för att få grepp om prisläget på Brio så hittar jag en annons på en Brio Twinette -04 i Vallentuna för 1800 kr. Priset är väldigt lågt och annonsen har legat ute i över en månad så först tänker jag att säljaren nog bara har glömt att ta bort den, men det skadar inte att ringa och kolla. Jag ringer och till min förvåning så finns vagnen kvar.

Henrik, Hugo och jag åker och köper vagnen på kvällen. Först hade jag tänkt pruta på den, men säljarna är så trevliga så jag kan inte med att pruta på ett pris som redan är betydligt lägre än vad andra villa ha för äldre vagnar.

Nu ska jag bara lyckas ned att sälja Emmaljungan och ståbrädan för ett hyggligt pris.
Comments:
Ska du inte spara den för det finns väl tillfällen då bara du och Lillebror är ute? Dessutom kommer ju syskonvagnen med största sannolikhet bli överflödig inom mindre än ett år eller så då Hugo kommer vilja gå/cykla/åka ståbräda.

Eller tänker du sälja den och köpa ny enkelvagn typ den modell du har fast till ett barn?
 
Skicka en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?