fredag, september 02, 2005

 

Elliott, Elliot, Ellioth

De sista timmarna innan Henrik kommer hem går långsamt långsamt, både jag och killarna är trötta vilket börjar märkas men till slut kommer Henrik hem. För att Hugo ska ha något att se fram emot så har jag avslöjat att Henrik skulle köpa något till honom i Tyskland så det första Hugo säger när han får se sin pappa är:
- Vad har du köpt till mig?

Henrik har köpt en liten grävmaskin som Hugo genast plockar av larvfötterna på ( bandkrängning)

Vi har fortfarande inte bestämt vad lillebror ska heta, men efter att ha sett namnet i eftertexterna på tv så frågar jag Henrik vad han tycker om namnet Elliot. Henrik tycker det är riktigt bra och vi är båda överens om att det är bättre än Fabian eller Lukas. Henrik går in på scbs hemsida och kollar statistiken:
Elliott: 302 män varav 184 som tilltalsnamn
Elliot: 1969 varav 1414 som tilltalsnamn
Ellioth: 20 varav 17 som tilltalsnamn

Det är enklast att ha den stavningen som är vanligast men om jag minns rätt när det gäller de svenska stavningsreglerna så är Elliott mest korrekt eftersom o är kort.
Comments: Skicka en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?