onsdag, september 07, 2005

 

Dagarna bara går.....

Lillebror vaknar strax innan 7 och är hungrig. Jag skulle gärna sovit lite till men hans vilja går före min önskan. Väderleksprognosen från igår stämmer och det ser ut att bli en kanondag. Hugo har varit gnällig och nu på morgonen så hostar han och gul-grönt snor rinner konstant från hans näsa. Jag bestämmer att det är lika bra att han är hemma från dagis.

En liten utflykt måste vi försöka hinna med när vädret är så fint- Waxholm blir lagom och mamma och jag bestämmer att vi ska åka dit efter lunch. Hela förmiddagen går åt att sitta och amma lillebror som aldrigf verkar bli riktigt nöjd, eller är det kanske min mjölkproduktion som inte räcker till. Lillebror har fått bättre teknik men det går åt två händer till amningen vilket är tråkigt för då är det svårt att ge Hugo uppmärksamhet och t ex läsa böcker för honom.


Klockan tickar och det känns som om det är för sen att åka till Waxholm, speciellt med tanke på att jag ska på föräldrarådsmäte kl 17.30 på dagis. Istället blir det en promenad ner till centrum. På föräldrarådet så är det nya föräldrar vilket är lite tråkigt för det innebär att det är en ny grupp som återigen måste finna formerna. Känner att jag inte har så mycket att tillföra gruppen och att jag nog kommer att meddela att inte heller jag vill sitta kvar som föräldrarepresentant. Det är svårt att få kontakt med de andra föräldrarna samt att jag inte har någon större lust att jaga runt och försöka engagera andra.
Comments: Skicka en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?