lördag, augusti 06, 2005

 

Två veckor semester har gått........

och inte en tillstymmelse till varken sol och båtväder eller bebis :-(.
Vet inte vilket som är tråkigast. Om det hade varit sol och båtväder så hade jag inte haft något emot att bonus låter vänta på sig, men nu har det mest varit mulet och regn. Mesta tiden har jag tillbringat med Hugo på lekplatsen ( något jag är innerligt trött på) medans Henrik har förberett inomhus för hantverkarna. De mesta av pengarna har gått åt till att köpa saker till tvättstuga, toalett och kompletteringar till min bil vilket har gjort att det inte funnits något större utrymme för nöjesshopping. Iofs så känns det ändå inte så kul att handla kläder med stor mage. Läntar efter att kunna röra mig obehindrat.

Har dock lyckats röja en hel del på vinden, i garderoben och i köksskåpen. Om det inte blir båtväder imorgon så ska jag måla Hugos bord och stolar.

Tänkte filma Hugo lite på lekplatsen idag och upptäckte att jag för andra gången misslyckats med laddningen. Första gången så glömde jag sätta i kontakten i skarvsladden, och denna gången hade jag kameran stått i on-läge så batteriet hade laddat ur. Tur att jag upptäckte det hemma och inte på BB.

Första dagarna av semestern så var det skönt att bara vara hemma men nu är jag innerligt trött på det. Enda riktigt långa utflykten som jag har gjort har varit till Sandhamn med mamma, philippa och Hugo. Fast det är klart.....det kändes ordentligt i magen på kvällen.

Hugo har gjort framsteg när det gäller att vara utan blöjor. Ett fåtal olyckor har hänt och det är inte alls så besvärligt att låta honom var utan blöja. Jag var rädd att han skulle gå omkring och msåskvätta mer, men det kan gå flera timnmar mellan kissningarna och han har börjat säga till mer och mer att han behöver gå på potta/toalett. Ser fram emot att han ska bli helt blöjfri på dagarna även om jag tror att han säkerligen kommer att behöva ha blöja på natten ett bra tag till.
Comments: Skicka en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?