fredag, augusti 19, 2005

 

Kisseri kissera

Hämtar Hugo på dagis och frågar om han inte ska kissa först innan vi åker till affären, men nä, det ska han inte. När vi kommer till centrum så säger Hugo att han måste kissa och att han kan kissa på blommorna som står planterade i en stor kruka framför entren till Ica. Visserligen så är små barns kissande oskyldigt men i att kissa i en kruka på offentlig plats, nja där går nog gränsen.

Vi går in till hamburgerrestaurangen istället. Jag drar ner Hugos byxor till anklarna och sätter honom på toaletten. Snoppen har hamnat i fel vinkel och det är sådant tryck att Hugo kissar över kanten och i en stor stråle ca 1,5 m ut på golvet. Det blir en jättepöl som blöter ner Hugos kläder samt skvätter på min handväska, nycklar och egna kläder. Det är bara att börja torka och sen åka hem och byta om.

Hela morgonen har jag gråtit i omgångar och jag känner att jag inte orkar med sådana här motgångar. Eftersom jag somnade på altanen så har jag inte ätit någon lunch vilket sätter sina spår. Vill åka in till stan och göra något roligt men inser också att det kommer jag inte att bli mindre trött av. Orkar inte ens åka och handla mjölk och bröd.

Ringer till Philippa och pratar av mig som tur är så kommer hon gärna ut och bakar paj till sin kräftskiva hemma hos mig. Snäll som hon alltid är så erbjuder hon sig även att handla åt mig, något som jag tacksamt tar emot.

Nu är hantverkarna klara och det är bara lampr och innertak som saknas i tvättstugan och toaletten. Tvättmskinen går i ett, synd bara att den inte klarar av att stryka tvätten också ;-)

Dessvärre så har diskmaskinen börjat krångla ( den är ca 10 år gammal) så det ser ut att bli fler dyra ( och tråkiga) investeringar ;-(
Comments:
Städerska rekommenderas - värd varenda krona! Det finns så mycket annat man vill göra på sin (genemsamma) fritid än att städa och stryka. Och det är UNDERBART att komma hem när det är prydligt och nystädat; diskbänken skiner och alla skjortor, blusar och linneservetter är nystrukna.
 
Har hittat en ny blogg-tjänst på Passagen som jag gillar skarpt!

http://blogg.passagen.se/sarakopparberg/

Vet dock inte om jag med mina begränsade html-kunskaper kommer att lyckas koppla ihop den befintliga http://www.wsmcafe.com/new_users/0/8/08031555n2y/page4.html så att jag kan behålla den i mitt tycke perfekta url:en www.kopparberg.net som ju dessutom är den som "alla" känner till.

Ska jag överge den gamla eller ej? Titta och kommentera gärna!!!
 
Skicka en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?