onsdag, augusti 17, 2005

 

Försäljning

Efter att ha sett expressens löpsedel om hur lätt det är att sälja saker på internet, så bestämmde jag mig igår för att försöka bli av med en del av den badrums/tvättstuge inredning som vi har rivit ut. Det svåra är att sätta rätt pris. För att få en bra uppfattning om vilka pris som ger bäst förtjänst samt snabbast försäljning så skulle jag egentligen behöva följa markanden några dagar, men det har jag ingen lust med så jag sätter medvetet låga priser för att i första hand bli av med sakerna och slippa åka till skroten med dem. Telefonen började ringa nästan med en gång men tyvärr var det några som backade ur när de insåg att de måste åka ända till Åkersberga. Vid 21 -tiden på kvällen har jag ett par intressenter på badrumsskåp och på grovdisken men ingen på handfatet.

På eftermiddagen kommer köparna och hämtar skåp, grovdisk samt en torkställning som jag har haft med som gratis lockbete. Känner mig mycket nöjd efter att ha tjänat 300 kr på saker som vi egentligen hade tänkt åka till tippen med ;-)
Comments: Skicka en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?