torsdag, augusti 11, 2005

 

3 veckors ledighet

Nu har jag varit ledig i 3 veckor och vädret börjar verkligen gå mig på nerverna. Dagarna rinner förbi utan att något speciellt blir gjort. Henrik fixar och donar med tvättstuga och badrum och jag känner mig irriterad på att vi fallit in i klassiska könsroller där mannen gör allt det praktiska och jag sköter barn och matlagning. Tyvärr är väl det det mest praktiska just nu eftersom Hugo är mammig och Henrik ändå är den mest händige av oss. Tänker återigen att nu krävs det krafttag, jag vill också snickra och bygga och inte bara vara ute på lekplatsen eller i köket.

Idag är i alla fall vädret bättre och vi åker ut en sväng med båten. Hugo tröttnar snart på den lilla stenplätt som vi sitter på men ett rejält vattenkrig där det är alla mot alla gör att vi ändå är ute tills det är dags att åka hem och äta middag. Även om det inte varit jättevarit varken i vattnet eller luften så känns det ändå som en riktig sommardag.
Comments: Skicka en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?