måndag, juli 11, 2005

 

Bra bilköp

Hittar av en slump föregående ägares kvitto på bilen. han betalde till bilfirman 60 000 kr i november förra året och nu betalade jag 38 000 kr ;-)

Känner mig mer och mer nöjd med min nya bil. Henrik är mer engagerad i atosen än twingon dvs han insisterar på att vi ska köpa aluminiumfälgar. Han hittar dessutom några småbucklor som han vill att vi ska få fixade, fast jag tycker nog att de bara är "henrik-bucklor" och ej behöver åtgärdas.

När jag ska hämta Hugo på dagis så är det öppet men ingen männiksa varken barn eller vuxen syns till. Efter att ha letat igenom alla lokalerna så springer jag på en städerska som säger att de är ute. Hugo står med Maria vid grinden och när han får syn på mig ( som kommer bakifrån) så springer han glatt till mig och upprepar hela tiden -Mamma, jag såg din atos!, Mamma, jag såg din atos!
Comments:
Kul med ny bil! Vad fick du för din gamla?

Är också sugen på att byta bil. Lade ner rätt mycket tid på att fixa bl.a rosten förra veckan, men nu blev den så fin så jag vet inte om det egentligen är det bästa att sälja den! *villrådig* Varför byta? Jag är ju så nöjd med den; startsäker i alla väder, 5-dörrars, kanonschysst stereo, stora Seat-motorn, servad enligt boken och tjejkörd. Jag ska ju ändå snart vara mammaledig under rätt lång tid och inte behov av nyare bil. Nej, vi avvaktar nog leveransen av vår fabriksnya Volvo V50 så får vi se sen.
 
Skicka en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?